Pstrykam Śląskie

BLOG

maj'15

Muzeum Produkcji Zapałek w Częstochowie

Pierwszy wiosenny plener fotograficzny Pstrykam Śląskie już za nami. Tym razem mieliśmy przyjemność odwiedzić Muzeum Produkcji Zapałek w Częstochowie. Zapałki były produkowane już od roku 1882 z przerwą w 1913 spowodowaną pożarem. Wydarzenie to mogliśmy obejrzeć na historycznym filmie będącym dzisiaj najstarszym zabytkiem polskiej kinematografii. Na miejscu zostaliśmy oprowadzeni przez przewodnika, który dokładnie i z wielką pasją opowiadał historię fabryki oraz tłumaczył przeznaczenie poszczególnych maszyn. Oprócz samej hali produkcyjnej z maszynami z lat 30 dla zwiedzających jest udostępniona ekspozycja rzeźb z jednej zapałki. Więcej zdjęć znajdziecie na naszym portalu Pstrykam Śląskie   Foto: Olga Dudek Foto: Przemek Bratkowski Foto: Przemek …

kwi'15

I-sza wystawa Pstrykam Śląskie

Fotografie industrialne, obiekty przyrodnicze, a także codzienne życie na terenie górnego śląska, ujęte w 35 przepięknych fotografiach stworzyło kolekcję, którą zaprezentowaliśmy podczas naszych wystaw. Po raz pierwszy spotkaliśmy się skromnie i „po swojsku” w nieco ciasnym wnętrzu Starej Herbaciarni, mieszczącej się w Familoku na terenie Świętochłowic. Jednak w niedługim czasie, dzięki ogromnemu zainteresowaniu lokalnych mediów, nasze wystawy pokazane zostały również  w innych miejscach tj.:  Cafe&Collation w Gliwicach, Klub Podróżnika Namaste w Katowicach, Chorzowska Leśniczówka, Stara Piekarnia w Bytomiu, Galeria Impresia w Zabrzu, Brama w Bytomiu, Oberiba w Chorzowie.

paź'14

Plener Fotograficzny w Fabryce Porcelany w Katowicach

Jedno z najciekawszych miejsc znajdujących się w Katowicach. To tutaj jeszcze przed wojną rozpoczęła się produkcja przepięknej porcelany, która trwa do dziś dnia. Kruche i delikatne formy, mieszczące się we wnętrzach obiektu tworzą niesamowity widok. Dzięki pasji oraz umiejętnościom naszych pstrykaczy stał się on elementem niesamowitych fotografii! Fot: Przemek Bratkowski Fot: Piotr Cyganik Fot: Piotr Cyganik

cze'14

Plener Fotograficzny w Walcowni Cynku w Katowicach Szopienicach

Zdobycie pozwolenia na wejście z aparatami do od dawna już nieczynnej Walcowni Cynku w Katowicach Szopienicach staraliśmy się od dawna. Nie mogliśmy jednak pominąć tego, znajdującego się na liście Zabytków Techniki, obiektu. Jego wnętrza opstrykało prawie 50 naszych fotografów, uwieczniając na zdjęciach przepiękne elementy ginącego już przemysłowego trzonu górnego śląska. Fot: Asia Gruszczyk

lis'13

Plenery Fotograficzne w Tarnowskich Górach

Wyjątkowe w swojej architekturze Tarnowskie Góry – miasto kojarzone z Kopalnią Srebra, która od niedawna mieści się na liście ogólnoświatowych zabytków UNESCO! Fotografowanie jej podziemi było nie lada wyzwaniem! Po raz drugi wróciliśmy do Tarnowskich Gór, aby uwiecznić wnętrza niedawno odrestaurowanego kompleksu zamkowego. Nasi Pstrykacze o swojej pasji fotograficznej opowiedzieli również przed kamerą TG Stacji!    Fot: Mariusz Kontowicz Fot: Wojtek Stankiewicz Fot: Paweł Szałankiewicz Fot: Katarzyna Kleszcz Fot: Ania Katroshi

mar'13

Plener Fotograficzny w Bytomiu

Miasto Bytom – trudno szukać drugiego tak mocno zakorzenionego w krajobrazie górnego śląska miejsca… Z Dyrekcją Opery Śląskiej, jednego z najważniejszych ośrodków kulturalnych naszego regionu, umawialiśmy się na zwiedzanie grupą liczącą 25 osób. Przybyło równo 50 pstrykaczy, uzbrojonych po zęby w aparaty fotograficzne!! No cóż… takiej gratki nie można było odpuścić. Opiekunowie Opery Śląskiej nie zawiedli nas. Pozwolili opstrykać najpiękniejsze wnętrza. Dzięki ich uprzejmości zwiedziliśmy salę baletową, a także zakamarki Opery, w których np. tworzone są buty do tańca! W drugiej części pleneru zwiedzaliśmy jedno z najstarszych w Bytomiu Liceów, a mianowicie LO im. Chrobrego. Mieści się ono w zabytkowym …

Dołącz do nas!

Pstrykam Śląskie to założony w 2012 roku projekt społeczny, który stał się odpowiedzią na rosnącą w sercach i umysłach mieszkańców górnego śląska potrzebę uwiecznienia ginącego powoli jego przemysłowego charakteru.

GDZIE SZKOLIMY

Znajdujemy się w Katowicach na ulicy Fryderyka Chopina 6/2 w Studio INKLU, 5 minut od dworca PKP, lub 3 minuty od przystanków autobusowych na ulicy Mickiewicza. Auto możesz zostawić na parkingu przed studiem, lub w Galerii Katowickiej (PKP).